Нове дослідження: чи допоможе пиво поповнити дефіцит вітамінів

Чи може пиво стати легальною альтернативою аптечним вітамінам? Нове дослідження запевняє, що так. Однак експерти знайшли в цій теорії кілька критичних недоліків, про які не розкажуть на етикетці.

Нове дослідження: чи допоможе пиво поповнити дефіцит вітамінів 1
Хмелевий суперфуд: вчені з’ясували, чи можна заповнити дефіцит вітамінів за допомогою пива (Фото: Shutterstock/FOTODOM)

У медіа та соцмережах поширилася новина про «несподівану користь пива». Журналісти скористалися свіжим дослідженням у журналі Journal of Agricultural and Food Chemistry, згідно з яким пів літра пінного напою можуть покрити до 13–16% добової норми вітаміну B6. Напою одразу приписали «стимулюючі мозок» властивості.

Однак експерти в галузі охорони здоров’я поспішили повернути любителів пива в реальність. Критики дослідження виділили кілька головних причин не довіряти гучним заголовкам:

  • Функції мозку не оцінювалися. Учені в лабораторії просто виміряли кількість вітаміну в пляшках. Жодних тестів на покращення пам’яті, концентрації чи настрою серед людей не проводилося.
  • Маркетинг проти здоров’я. Щоб претендувати на статус дійсно «корисного для здоров’я продукту», одна порція напою повинна покривати близько 100% добової потреби у вітаміні. Пиво до цих показників сильно недотягує.
  • Градус шкоди. Намагаючись отримати норму B6 зі звичайного алкогольного пива, людина отримує токсичну дозу етанолу, яка перекриває будь-які гіпотетичні плюси та б’є по печінці.

У дослідженні не наводяться дані досліджень роботи мозку – немає оцінки когнітивних функцій, настрою, неврологічних ефектів, – пояснює Хлоя Кейсі, дієтолог, викладач кафедри харчування університету Борнмута (Велика Британія). – Щоб пиво отримало статус корисного для здоров’я, стандартна порція повинна містити приблизно добову норму вітаміну B6. Жоден із сортів пива, що брали участь у дослідженні, не наблизився до цього показника.

Також експерти підкреслюють, що в описі дослідження ігноруються добре відомі наслідки, пов’язані зі вживанням алкоголю.

Коли виробники напоїв використовують подібні дослідження, щоб представити свою продукцію як корисну для здоров’я, вони ставлять маркетинг вище за громадське здоров’я. У найгіршому випадку, вони підштовхують людей до збільшення споживання алкоголю.

Хлоя Кейсі

Дієтолог, викладач кафедри харчування університету Борнмута (Велика Британія)

У яких продуктах варто шукати вітамін B6

Вітамін B6 (піридоксин) справді є критично важливим для нервової системи: він допомагає організму виробляти гормони радості та мотивації — серотонін і дофамін. Але бігти за ним до бару не потрібно.

Набагато ефективніше, смачніше та безпечніше скласти збалансоване меню. Відмінними джерелами B6 без жодної шкоди для здоров’я стануть:

  • М’ясо та субпродукти (курка, індичка, яловича печінка)
  • Риба (тунець, лосось)
  • Бобові (нут, сочевиця, квасоля)
  • Овочі (картопля, шпинат, броколі, морква)
  • Фрукти (банани)
  • Горіхи та цільнозернові злаки

Раніше ми розповідали, в чому різниця між фільтрованим та нефільтрованим пивом, та радили, яке з них краще вибрати.

🍽️ Думка редакції «Шеф-Повар»:

Попри цікаві наукові знахідки, варто пам’ятати, що пиво – це насамперед алкогольний напій. Пошук “вітамінної користі” в ньому може призвести до неочікуваних наслідків для здоров’я. Завжди краще отримувати необхідні вітаміни з різноманітного та збалансованого харчування, а не покладатися на епізодичні дослідження, які легко можуть бути перекручені в маркетингових цілях.

Дізнатися більше на: www.gastronom.ru

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *