Як вибрати хостинг для сайту або інтернет-магазину

Для багатьох початківців власників веб-проектів вибір хостингу — складне завдання. По-перше, сама по собі послуга хостингу непроста з технічної точки зору. По-друге, є безліч хостинг-провайдерів, які позиціонують себе як надійних професіоналів, але вибрати серед них дійсно порядну не завжди просто. Надійний хостинг вибрати для інтернет-магазину можно тут в компанії Besthosting.

Так як час, необхідний для предметного аналізу всіх пропозицій, безпосередньо пов’язане з кількістю хостингів, ви будете змушені провести не один день і навіть тиждень в пошуках оптимального хостера. Єдиний адекватний спосіб знайти якісного провайдера — прислухатися до думки професіоналів.

Хостинг — це орендовані обчислювальні потужності, необхідні для повноцінної, а головне, безперервної роботи сайтів, включаючи канал доступу, ресурси ЦПУ, оперативну пам’ять, місце на жорсткому диску і т.п.

Як вибрати хостинг для сайту

В першу чергу потрібно вивчити характеристики вашого сайту (або принаймні максимально деталізувати уявлення про нього): чи використовує він CMS і яку, чи потрібна йому підтримка мови web-програмування і якого (найбільш популярний — PHP, але можуть бути й інші варіанти) , який щоденний трафік планується, який контент буде розташовуватися на сторінках (скільки оперативної пам’яті і / або місця на диску буде потрібно для роботи однієї сторінки, для всіх сторінок), чи потрібно додаткове місце для кешування, бекапов і т.д.

Але якщо узагальнити всі ці характеристики для простоти розуміння, то потрібно враховувати в першу чергу два основні чинники:

  • сумісність хостингу з вашої (обраної) CMS;
  • передбачувану навантаження (частково цей параметр корелюється з типом хостингу, чим вона менша, тим дешевше і простіше в налаштуванні хостинг).

Тепер про кожен факторі докладніше.

Як вибирати хостинг для CMS

Кожна CMS (система управління контентом) розрахована на певні умови застосування, на тип сайту, на ту чи іншу мову програмування, на сумісність з сервером баз даних і т.п. Деякі типи CMS, наприклад, «безголові» (Headless) CMS в більшості своїй вимагають Node.js-середу, а класичні, як WordPress або Joomla , працюють однаково добре на shared-хостингах, і на виділених серверах, як середовище вимагають зв’язки PHP + MySQL. Але та ж Joomla «всеїдна» і працює з коробки відразу з декількома типами баз даних.

Тому від вибору CMS обов’язково залежать вимоги до базової конфігурації хостингу.

Покажемо на прикладі WordPress (найпопулярніша CMS з відкритим вихідним кодом). Для роботи актуального релізу движка потрібна підтримка:

  • стабільної версії PHP — бажано 7.4 або вище;
  • MySQL версії 5.6+ або MariaDB (це повний аналог MySQL) версії 10.1 або вище;
  • будь-якого web-сервера, сумісного з PHP / MySQL, але найкраще Apache або Nginx.

Движок може працювати і на застарілих legacy-версіях PHP / MySQL, але слід пам’ятати, що їх використання небезпечно через закінчилася техпідтримки.

Під таку конфігурацію підходять, напевно, близько 90% всіх хостингів в світі. Але є нюанси. Деякі провайдери надають спеціальні тарифи, які передбачають (включають) підтримку додаткових послуг, на прикладі, Besthosting, якого рекомендують розробники движка:

  • автоматичні оновлення силами хостингу;
  • підтримка кешування (в оперативній пам’яті чи файловий);
  • установка в один клік з хостинг-панелі;
  • доступ до CDN-мережі (потрібна для прискорення доставки статичного контенту, в тому числі кешованих сторінок);
  • захист від вірусів і зміни коду;
  • свій каталог преміум-тем (шаблонів);
  • безлімітне місце на диску і необмежений обсяг баз даних (майже у всіх тарифах).

Звичайно, такі вигоди мають вирішальну перевагу.

В цілому, WordPress споживає багато ресурсів сервера, тому краще передбачити зростання споживання заздалегідь.

Технічні вимоги інших движків можуть відрізнятися, а це значить, що хостинг потрібно буде підбирати з урахуванням їх особливостей.

Як вибирати хостинг по навантаженню

В ідеалі потрібно з’ясувати середній обсяг, який займають сторінки, які генеруються движком в оперативній пам’яті сервера. Далі, множачи ці дані на кількість одночасних підключень, ви отримаєте середній обсяг споживаної оперативної пам’яті. Ліміт процесорного часу впливає скоріше на швидкість генерації сторінок, тому що чим більше вільно ресурсів ЦПУ, тим швидше він може обрахувати ту чи іншу web-сторінку. При перевантаженні час генерації може сильно зрости (так як в один момент часу потрібно обрахувати відразу багато сторінок).

Обсяг жорсткого диска вважається в першу чергу за середнім обсягом і кількістю завантажених медіафайлів (найчастіше це зображення, але можуть бути відео, тексти та презентації …). Наприклад, якщо кожне зображення займає близько 0,5 Мб, то 1000 таких зображень буде займати вже близько 500 Мб.

умовно:

  • якщо у вас планується близько 1000 сторінок (по 2-3 зображення на кожній), то буде потрібно мінімум 1000 * 3 * 0,5 Мб = 1,5 Гб;
  • якщо 10 тис. сторінок — то вже 15 Гб;
  • і т.д.

Але варто розуміти, що на основі вихідних зображень можуть створюватися кропили. Разом, одна картинка може автоматично множитися в 2-3 і більше разів.

Навіть якщо шаред-хостинги ніяк не обмежують дисковий простір і обсяг баз даних, вони обов’язково строго лімітують процесорний час і оперативну пам’ять, так як один клієнт може випадково або зловмисно перетягнути на себе всі ресурси сервера, якими користуються і інші клієнти. Чим більше ресурсів включено в тариф, тим він дорожчий.

Шаред хостинги — самі обмежені в плані ресурсів. Тому вони найдоступніші за ціною. Саме тому вони гарні для нових проектів (для ще не розкручених сайтів з низькою відвідуваністю).

Якщо ви знаєте обсяг добового трафіку, то вибір типу хостингу можна здійснювати приблизно за такими критеріями:

  • до 1,5-3 тис. відвідувачів на добу може підійти shared-хостинг;
  • від 3 до 10 тис. відвідувачів на добу краще використовувати VPS / VDS-сервери;
  • при навантаженнях від декількох десятків тисяч відвідувачів на добу можна переходити на виділені сервери або на складні конфігурації (кластери, хмарну інфраструктуру).

Але цей поділ дуже умовний, наприклад, при включенні кешування навантаження на CPU може сильно скоротитися, так як сторінки не доведеться кожного разу генерувати заново, вони будуть працювати як статичні HTML-документи. Можуть бути й інші прийоми для зниження навантаження.

Ответить

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *